Veelgestelde vragen

Alle veelgestelde vragen over het bestellen van drukwerk hebben we voor je verzameld en hieronder per onderwerp weergegeven. Vragen over het aanleveren van bestanden? Kijk dan bij onze opmaakvoorwaarden.

Selecteer één van de onderwerpen hieronder en kijk of jouw vraag ertussen staat.

  1. Algemene informatie
  2. Inloggen en bestellen
  3. Bestanden
  4. Betaling en facturen
  5. Levertijden en verzending
  6. Wijzigen en annuleren
  7. Kwaliteit en garantie
1. Algemene informatie

Bedrijfsgegevens

Onze locatie

Adres:



Telefoon:
Bereikbaar:

E-mail:



Flyerzone
Madepolderweg 7A
9608 PX Westerbroek

088 3500 150
ma-vr: 8:00 - 18:00


info@flyerzone.nl
bestanden@flyerzone.nl

Bankgegevens:

IBAN/SEPA nummer:
BIC nummer:
Banknaam:

KVK/BTW:

Kvk-nummer:
Btw-nummer:



NL81 RABO 0113 2570 58
RABONL2U
Rabobank


01132099
NL 819456123B01

Er zijn geen kosten verbonden aan het bellen van ons telefoonnummer.
Het grootste deel van ons assortiment kun je bestellen via de website. Staat jouw gewenste product er niet bij? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice.
Bij Flyerzone maken wij geen onderscheid in klanten. Zakelijk, particulier of als wederverkoper, voor iedereen geldt dezelfde lage prijs.
Flyerzone biedt voordelig drukwerk aan voor iedereen. Dat geldt niet alleen voor zakelijke klanten, maar ook als particulier bestel je eenvoudig jouw drukwerk. Voor iedereen geldt dezelfde scherpe prijs.
Om een beeld te krijgen van de verschillende papiersoorten kun je gratis onze drukwerkvoorbeelden aanvragen. Dit is een box met alle papiersoorten en veel andere materialen. Door het steeds uitbreiden van ons aanbod, kan het zijn dat de box niet helemaal compleet is. Is er een materiaal dat niet in de box zit en je wel graag als sample wilt? Neem dan contact op met de bestelproces pagina.
Ja, Flyerzone is volledig FSC® gecertificeerd. Bekijk ook onze FSC® gecertificeerd drukwerk pagina voor meer informatie.
Ja, Flyerzone is volledig PEFC gecertificeerd.
2. Inloggen en bestellen
De prijs die je ziet is ook de prijs die je betaald. De verzendkosten nemen wij voor onze rekening! Vooruitbetalen en betalingen via iDEAL en creditcard zijn gratis. Alle vermelde prijzen op de site zijn exclusief 21% btw.

Zie voor meer informatie onze bestelproces pagina.

Al onze voorwaarden zijn overzichtelijk weergegeven op onze algemene voorwaarden pagina. Flyerzone behoudt zich het recht om de Algemene Voorwaarden te wijzigen.
We kunnen niet alle mogelijke aantallen altijd op de website zetten. Staat jouw gewenste aantal er niet tussen? Neem dan gerust contact op met de klantenservice. We kijken graag samen met je naar de mogelijkheden.
Ja. We hebben enkele gegevens, zoals je adresgegevens, nodig om de bestelling te verwerken. Je eigen account brengt allerlei voordelen met zich mee. Zo vind je hier een overzicht van je bestellingen en kun je de status van je bestelling gemakkelijk volgen. Flyerzone gaat zorgvuldig om met persoonlijke gegevens.

Zie voor meer informatie onze privacy pagina.

Je kunt bij ons alleen bestellen via de site. Neem gerust contact op met de klantenservice als je er niet uitkomt.
Ja, dat kan. Je hebt echter wel een account nodig om een bestelling af te ronden. Het aanmaken van een account is gratis.

Zie voor meer informatie onze nieuwe klant pagina.

Ja, dat is mogelijk. In je accountomgeving kun je gemakkelijk zien wat de status van je bestelling is. Dit kan zijn:
  • wachten op betaling
  • wachten op bestanden
  • in behandeling
  • in druk
  • afgerond
  • geannuleerd
Ja, we sturen altijd een orderbevestiging naar het e-mailadres waar je mee bent ingelogd. Als je tijdens het invoeren van je gegevens een exra e-mailadres invult, dan ontvangt deze ook de orderbevestiging.
Een bestelling kun je herhalen door een zogenaamde 'repeat order' te plaatsen. Een dergelijke order is op basis op exact dezefde specificaties en oplage als de oorspronkelijke bestelling. Wijziging zijn hierin niet mogelijk. De repeat order plaats je via je account, onder 'Mijn bestellingen'. Bij de order die je wilt herhalen klik je op 'Repeat order'.
Bij het plaatsen van een "repeat-order" vragen wij altijd een nieuw drukbestand aan te leveren bij de bestelling. Gezien het grote aantal bestanden dat bij ons binnenkomt is het voor ons niet mogelijk om alle bestanden te bewaren. Na enkele weken zullen wij jouw drukbestand daarom uit ons archief verwijderen.
Als je proefdruk wilt ontvangen, kun je de minimale oplage bestellen. Houd er wel rekening mee dat er verschillende productie methodes zijn, bijvoorbeeld digitaal vs. offset. De proefdruk is in dat geval niet één op één te vergelijken met de uiteindelijke bestelling.

Om een beeld te krijgen van de verschillende papier- en materiaalsoorten kun je gratis onze drukwerkvoorbeelden aanvragen

Als je een papiersoort wilt waar je met zowel pen als potlood goed op kunt schrijven, dan is een papiersoort met een open structuur het beste. Voorbeelden van dergelijke papiersoorten zijn het recyclingpapier en het lasergeschikt bankpost.

Wil je zelf uitzoeken welk papiersoort voor jou het beste is? Vraag dan gratis onze drukwerkvoorbeelden aan.

3. Bestanden & drukwerk
Het eerste cijfer staat voor het aantal kleuren op de voorkant van het drukwerk. Het tweede cijfer (na de /) staat voor het aantal kleuren op de achterkant. 1/1 is dus dubbelzijdig 1 kleur gedrukt. 4 kleuren staat voor een full colour bedrukking.

Zie voor meer informatie onze opmaakvoorwaarden pagina.

Je mag zelf bepalen welk ontwerpprogramma je gebruikt, zolang je het bestand opslaat of exporteert als een pdf-bestand. Voor hulp bij het opslaan van het bestand kun je altijd onze dtp-afdeling raadplegen.

Zie voor meer informatie onze opmaakvoorwaarden pagina.

    Reden Programma
.pdf Goede kwaliteit Photoshop, Illustrator, InDesign, Acrobat
.psd Goede kwaliteit, open source Adobe Photoshop
.ai Goede kwaliteit, open source Adobe Illustrator
.doc(x) In overleg Microsoft Word
.ppt(x) In overleg Microsoft Powerpoint
xls(x) In overleg Microsoft Excel
.pub Kunnen we niet openen Microsoft Publisher
.indd Zorgt voor problemen Adobe InDesign
.jpg Alleen voor fotoproducten  

Zie voor meer informatie onze opmaakvoorwaarden pagina.

Elk bestand wordt gratis door Flyerzone gecontroleerd. Onze dtp-afdeling controleert de aangeleverde bestanden op technische kwaliteit (formaat en marge). Inhoudelijk wordt het bestand niet gecontroleerd. De exacte opmaakvoorwaarden worden per product weergegeven in het bestelproces.

Zie voor meer informatie onze opmaakvoorwaarden pagina.

Je kunt bestanden tot 50 MB via de website uploaden. Als de bestanden groter dan 50 MB zijn, maak dan de bestelling af zonder je bestanden te uploaden. Verstuur je bestanden daarna via bijvoorbeeld www.wetransfer.com naar info@flyerzone.nl, o.v.v. het factuurnummer.

Zie voor meer informatie onze opmaakvoorwaarden pagina.

Om ervoor te zorgen dat er geen witrand overblijft na het snijden hebben we extra marge nodig. Hoeveel marge varieert per product, dit staat aangegeven op de werktekening.

Zie voor meer informatie onze opmaakvoorwaarden pagina.

Als je hulp nodig hebt met de opmaak of het aanleveren van je bestand, neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

Zie voor meer informatie onze opmaakvoorwaarden pagina.

Wanneer je bent ingelogd in jouw account kun je rechtsboven via 'Mijn account' kiezen voor 'Bestanden aanleveren'. Hier krijg je een overzicht van de bestellingen waarvoor wij nog drukbestanden nodig hebben en je kunt ze op deze pagina direct uploaden.

Zie voor meer informatie onze opmaakvoorwaarden pagina.

Digitaal en offset zijn tweer verschillende manier van drukken. Bij het offset drukken wordt gebruik gemaakt van gecombineerd drukwerk. Hierdoor wordt het drukken van grote oplages erg voordelig. De kleine(re) oplages worden digitaal gedrukt. Kwalitatief ontlopen beide drukmethodes elkaar nauwelijks.

Zie voor meer informatie over onze eigen productie.

Ja, dat kan. Enkele grammages worden opgedikt geleverd. Dit houdt in dat er tijdens de productie van het papier minder papierpulp is gebruikt. Dit is beter voor het milieu en kan jou een besparing opleveren op eventuele portkosten bij een mailing! De andere papiereigenschappen als stijfheid of dikte zijn uiteraard hetzelfde.

Heb je nog geen drukbestand? Dan kun je aan de slag met onze gratis online ontwerptool. Deze vind je in de tweede stap van het bestproces, nadat je het product hebt toegevoegd aan je winkelwagentje. Via de knop 'Naar bestanden' en vervolgens 'Ontwerpen' kom je bij de ontwerptool terecht.
Als je aan de slag gaat je eigen ontwerp, kun je deze opslaan. Zo kun je ook op een later moment het drukbestand nog aanpassen, zonder dat je helemaal opnieuw moet beginnen. Het bestand kun je weer openen vanuit diezelfde online ontwerptool.
4. Betaling en facturen
Nee, wij hebben geen minimum aankoopbedrag. Iedere order wordt gratis door ons verzonden!
Niet iedereen wil op dezelfde manier betalen. Daarom bieden wij veel verschillende manieren aan om online te betalen.

Zie voor meer informatie onze betaalmethoden pagina.

De factuur mailen we direct mee met de orderbevestiging. De factuur kun je ook downloaden in je account.

Zie voor meer informatie onze facturen en btw pagina.

Het btw-bedrag staat altijd duidelijk vermeld op de factuur. Zo kunnen bedrijven de btw correct invoeren in de administratie.

Zie voor meer informatie onze facturen en btw pagina.

Nee, je hoeft niet meteen te betalen tijdens of na het plaatsen van een bestelling. Je kunt ook eerst je bestand aanleveren en bijvoorbeeld de volgende dag de betaling voldoen. Als je hebt gekozen voor vooruitbetalen, iDEAL, creditcard of PayPal als betaalmethode, dan nemen we je order pas in behandeling als de betaling is ontvangen.

Zie voor meer informatie onze betaalmethoden pagina.

5. Levertijden en verzending
Alle prijzen op onze website zijn inclusief verzendkosten. Je betaalt dus geen extra verzendkosten.

Zie voor meer informatie onze verzending pagina.

De levertijd is afhankelijk van het product dat je besteld. De levertijden staan allemaal overzichtelijk weergegeven in het prijsoverzicht van de producten. Voor digitaal drukwerk is de aanlevertijd meestal 15.00 uur en soms zelfs 20.00 uur! De aanlevertijd voor offset drukwerk is 14.00 uur.

Zie voor meer informatie onze verzending pagina.

In zekere zin kan dit. Als een product een levertijd heeft van 4 werkdagen, dan doen we er alles aan om dit product op de vierde werkdag te leveren. Onze levertijden zijn echter een indicatie en we kunnen dus niet 100% garanderen dat de bestelling dan ook daadwerkelijk wordt afgeleverd. Neem gerust contact op met onze klantenservices als je vragen hebt over de levering van een order.

Zie voor meer informatie onze verzending pagina.

Dat kan. Na het plaatsen van een bestelling, bij het bezorgadres, kun je aangeven dat je de bestelling wilt komen afhalen.

Zie voor meer informatie onze verzending pagina.

Je bestelling wordt de eerstvolgende werkdag opnieuw aangeboden als er tijdens het eerste bezorgmoment niemand aanwezig is. Als de bezorger er dan weer niet in slaagt om de bestelling af te leveren, dan komt het pakket op het dichtbijzijnste depot te liggen. Hier kan het pakket worden afgehaald. Er kan hierna een derde afleverpoging worden ingepland, neem hiervoor gerust contact met ons op. De bezorgers komen langs op maandag - vrijdag tussen 09.00 - 18.00 uur. Op zaterdag wordt er niet bezorgd, tenzij er specifiek voor een zaterdaglevering is gekozen.
Ja, je kunt per bestelling een ander adres invullen. Dit kan gemakkelijk met het adresboek in je accountomgeving.
Nee, je kunt per bestelling zowel een bezorg- als factuuradres invullen. Deze hoeven niet hetzelfde te zijn. Het factuuradres wordt alleen gebruikt op de factuur.
Dat kan! Voor de verzendkosten voor leveringen naar het buitenland kun je contact opnemen met onze helpdesk.

Zie voor meer informatie onze verzending pagina.

We beginnen met het tellen van de werkdagen zodra de bestanden goed aangeleverd zijn en de betaling geregeld is. Voordat je het aantal werkdagen kan berekenen, is het belangrijk om te weten wat de aanlevertijd van het product is. Voor offset drukwerk is het vrijwel altijd 14.00 en voor digitaal drukwerk 15.00 of zelfs 20.00. Dat wil zetten dat de bestanden voor deze tijd aangeleverd moeten worden, zodat dezelfde dag nog de eerste werkdag is. Voorbeeld: je bestelt 5.000 offset flyers op maandagochtend voor 14:00 uur. Wij krijgen voor deze tijd de drukklare bestanden en de bestelling is betaald. Bij 4 werkdagen hoort je bestelling uiterlijk donderdag geleverd te zijn en bij 2 werkdagen is dat dinsdag.

Zie voor meer informatie onze levertijden pagina.

Het drukwerk wordt bezorgd door DHL op het opgegeven bezorgadres. DHL bezorgt op werkdagen tussen 08:00 en 18:00 uur. Bij de bestelling kan in veel gevallen ook gekozen worden voor een levering voor 11:00 uur.

Voor vragen over de zending kan contact met ons worden met ons, niet rechtstreeks met DHL. Wij kunnen als verzender vervolgens contact opnemen met DHL om het één en ander uit te laten zoeken.

In de meeste gevallen lost de vertraging zich vanzelf op en zal het alsnog de eerstvolgende werkdag aangeboden worden. Duurt de vertraging meer dan twee werkdagen, neem dan gerust contact met ons op. Wij zullen uitzoeken wat er met het pakket aan de hand is en gaan ons best doen om deze alsnog zo snel mogelijk geleverd te krijgen.
Het is uiteraard mogelijk om een bestelling naar verschillende adressen te versturen. Wel worden er kosten in rekening gebracht per extra afleveradres. Neem voor meer informatie gerust contact met ons op.
Wij produceren alles in eigen huis en kunnen daarom ook snel schakelen. Omdat we dit niet standaard aanbieden op onze website, kan er contact met ons opgenomen worden. Wij zoeken graag voor je uit wat de mogelijkheden zijn.
Het adres van een verzonden pakket kunnen we niet wijzigen totdat DHL een eerste bezorgpoging heeft gedaan. Nadien is het uiteraard mogelijk om het adres te wijzigen. Bij deze correctie brengen we € 15,- euro exclusief btw in rekening per zending.
Wij versturen het drukwerk altijd met maximale bescherming. Veel klein drukwerk wordt in op maat gemaakte dozen verstuurd. Drukwerk dat hier niet voor geschikt is wordt in stevige dozen met eventuele opvulling verstuurd. Grote bestelling - qua formaat of oplage - kunnen ook op een pallet verstuurd worden.
Het versturen naar een postbus is niet mogelijk.
Het verzenden naar één adres binnen Nederland of België is kosteloos. Het versturen naar meerdere adressen is mogelijk tegen een meerprijs van €15,- ex. btw per pakket. Wil je hier gebruik van maken? Neem dan contact op met de klantenservice.
We doen onze best om jouw bestellingen zo duurzaam mogelijk te verpakken en te verzenden. Hierdoor kan het voorkomen dat we vergelijkbare bestellingen, met hetzelfde bezorgadres en dezelfde leverdatum, samen verpakken en verzenden. Wil je dat jouw bestelling(en) apart verpakt en verzonden worden? Neem dan contact op met de klantenservice.
6. Wijzigen en annuleren
Neem zo snel mogelijk contact op met onze helpdesk en we kijken wat we kunnen doen. Mocht je bestelling al gedrukt zijn, dan is het helaas niet meer mogelijk om de bestelling annuleren/wijzigen.

Zie voor meer informatie onze garantie en kwaliteit pagina.

Dit hangt af van wanneer je de bestelling annuleert. Als er nog geen platen gemaakt zijn en de order is nog niet gedrukt, dan kan de order kosteloos worden geannuleerd. Onbedrukte producten zoals stoepborden en kliklijsten kun je binnen acht dagen omruilen of terugsturen.

Zie voor meer informatie onze garantie en kwaliteit pagina.

7. Kwaliteit en garantie
Als je twijfelt over de kwaliteit van onze producten of als je samples van papiersoorten wilt ontvangen, neem dan gerust contact met ons op. We sturen je graag enkele samples toe zodat je deze kunt voelen en vergelijken.

Zie voor meer informatie onze drukwerkvoorbeelden aanvragen pagina.

Dit komt vooral doordat kleuren op het beeldscherm opgebouwd zijn via RGB en drukwerk via CMYK of PMS. Hierdoor kan een klein kleurverschil ontstaan.
Je bent zelf verantwoordelijk voor zowel de inhoud als de technische kant van het bestand. Onze dtp-afdeling controleert altijd het formaat en resolutie en mocht hier iets mis mee zijn, dan nemen zij contact met je op. Onze levertijden zijn een indicatie en niet bindend. Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Zie voor meer informatie onze garantie en kwaliteit pagina.

Ben je niet 100% tevreden met je bestelling? Je klacht kan in het account ingediend worden bij mijn bestellingen. Leg hier in een paar zinnen duidelijk uit wat precies de klacht is. Voeg daarna enkele duidelijke foto's toe die de klacht verhelderen. Er wordt geen ontvangstbevestiging van de klacht verzonden, maar wij doen altijd ons uiterste best om binnen 1 werkdag inhoudelijk te reageren op de klacht.

Zie voor meer informatie onze garantie en kwaliteit pagina.

Flyerzone zet zich in voor een duurzame wereld. Daarom wordt alleen maar gebruik gemaakt van papiersoorten met het FSC-keurmerk. Dit keurmerk garandeert een duurzaam bosbeheer en verantwoord papier.

Meer informatie over dit onderwerp vind je terug op deze pagina..

Om je account te laten verwijderen kun je contact opnemen met de klantenservice.. Wij kunnen vervolgens het account voor je deactiveren en verwijderen.

Vragen?

Heb je vragen? Neem dan contact met ons op, je krijgt op werkdagen altijd binnen 24 uur antwoord.